Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Twórcy No Rest for the Wicked biorą przykład z Valve i zatrudniają moderów
Thomas Mahler pozostaje niezmiennie aktywny w serwisie X po rozpoczęciu wczesnego dostępu No Rest for the Wicked. Jednakże Austriak nie tylko odpowiada na krytykę, zachwyty i uwagi nabywców. W jednym z nowszych wpisów, szef Moon Studios wspomniał o praktyce zatrudniania moderów przez firmę Valve Software, która miał zainspirować twórców serii Ori.

W ostatnich latach twórcy Steama nie są przesadnie aktywni w temacie tworzenia gier. Niemniej przez lata Valve zasłynęło ze swojego podejścia do fanowskich projektów (no, większości z nich). Tak przecież rozpoczęła się historia serii Counter-Strike, a nieco ponad pół roku temu moder Nate „Polygrove” Grove został zatrudniony przez firmę – dzięki pracy włożonej w modyfikację Half-Life: Alyx.

Zresztą 10 lat temu sam Gabe Newell wyrażał swoje uznanie dla moderów. Jak wówczas stwierdził, bardziej ceni twórców udanych modyfikacji niż „tradycyjne kwalifikacje” (dyplomy, certyfikaty etc.).

Najwyraźniej studio Moon chce stosować podobne podejście. Czy raczej już od dawna je stosuje, bo według Mahlera twórcy No Rest for the Wicked zatrudnili co najmniej trzech moderów. Ba, „trzecią osobą” zrekrutowaną przez zespół był James „thejazzman9475” Benson, autor animacji Dance Fortress, a później jeden z twórców Ori and the Blind Forest. Co zabawne, obecnie pracuje w Valve i pomagał przy produkcji Half-Life: Alyx.

Drugim takim pracownikiem jest Milton „DoctorM64” Guasti, twórca Project Another Metroid 2 Remake (AM2R) – fanowskiego odświeżenia drugiej części kultowej serii metroidvanii firmy Nintendo. Nikogo chyba nie zdziwi, że po rozpoczęciu pracy w Moon Studios (w 2017 roku) pomagał przy tworzeniu drugiej części serii Ori?

Wreszcie w tym roku do studia dołączył Willam „Eupholace” Butkevicius. W jego przypadku kluczem do zatrudnienia była gra innego studia: Dreams zespołu Media Molecule. W tejże kreatywnej produkcji powstał Trip's Voyage. Chłopak nie miał żadnego innego doświadczenia w tworzeniu gier, ale najwyraźniej ten jeden projekt bardzo zachwycił Mahlera i resztę Moon Studios, skoro już rok wcześniej szef firmy zapowiadał, że chce zatrudnić Eupholace’a.

Źródło:
Jakub Błażewicz - GRY-OnLine
Klemens
2024-04-30 19:46:26
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow